Voor het aanvragen van een hypotheek moeten je klanten veel financiële gegevens over zichzelf en hun huishouden aanleveren. Dat was altijd ingewikkeld én kostte veel tijd. Maar dankzij een koppeling met Ockto wordt je inventarisatie in Findesk nu automatisch gevuld met alle benodigde brondata.
Uit marktonderzoek uitgevoerd onder hypotheekadviseurs bleek dat het hen te veel tijd kostte om uit allerlei documenten financiële gegevens over te typen. Zoals data van de Belastingdienst, Mijnpensioenoverzicht.nl, MijnOverheid en het UWV. Dit zorgde ook voor veel onnodige fouten. Om dit proces makkelijker, sneller en foutloos te maken is Ockto ontwikkeld. Je klant haalt met de Ockto-app via DigiD zijn gegevens op en deelt deze makkelijk en veilig met jou als adviseur. Dankzij een koppeling met Ockto wordt je inventarisatie in Findesk vervolgens automatisch gevuld met brondata uit die officiële overheidsbronnen. Met één druk op de knop vul je het dossier in Findesk namelijk aan met deze gegevens en in de software wordt de data meteen op de juiste plek gezet. Omdat je met één druk op de knop de inventarisatie compleet hebt, bespaar je veel kostbare tijd. Voor jezelf, maar ook voor je klanten. Zij weten sneller of ze hun droomhuis kunnen betalen.
De via Ockto opgehaalde gegevens kunnen ook worden gebruikt voor de hypotheekacceptatie. Samen met diverse ketenpartners heeft Ockto de Ockto Brondata Service (OBS) ontwikkeld. Met deze ketenoplossing kan de Ockto dataset van je klant ook beschikbaar worden gemaakt voor geldverstrekkers waar je een hypotheekofferte aanvraagt. Zo kunnen verschillende documenten komen te vervallen. Steeds meer geldverstrekkers hanteren deze manier van werken.
Findesk wil het proces rondom een hypotheekaanvraag zo gemakkelijk mogelijk maken. Het is dus niet voor niets dat Ockto en Findesk nauw samenwerken. Net als Findesk staat Ockto voor betrouwbaar, veilig en efficiënt werken. Je klanten bepalen zelf welke gegevens Ockto ophaalt en naar jou doorstuurt. Uiteraard versleutelt Ockto alle persoonlijke informatie, zodat gegevens van klanten niet ongewenst ingezien kunnen worden. Findesk versleutelt op haar beurt jouw account met tweefactorauthenticatie (2FA). De gegevens, aanvragen en dossiers van je klanten zijn dus veilig.