Klantervaring: GeldXpert

GeldXpert is een samenwerkingsverband tussen advieswinkels op het gebied van geldzaken, waaronder hypotheken en verzekeringen. Van de vijftien vestigingen werken inmiddels dertien vestigingen met Findesk.

 

findesk-adviessoftware-samenwerking-partner-geldxpert

De wens om efficiënter te kunnen werken

“Voordat Findesk geïntroduceerd werd, werkten we met veel verschillende systemen die niet met elkaar communiceerden en die moeilijk te updaten waren”, vertelt Marco van Remmerden, algemeen directeur van GeldXpert Nederland. “Voor adviesrapporten gebruikte iedereen bovendien nog zijn eigen Word document en we deden nog veel handwerk, denk aan kopiëren en scannen. Er waren dus genoeg redenen om naar software te kijken waarmee we efficiënter konden werken.”

 

De keuze snel gemaakt

 

Een paar GeldXpert-vestigingen werkten al met Findesk voordat kantoor Nieuwegein de knoop doorhakte. “Hun ervaringen waren heel goed, dus de keuze was voor deze vestiging ook redelijk snel gemaakt”, zegt Van Remmerden. “Ikzelf vind het een meerwaarde dat Findesk het proces begrijpelijk maakt voor onze klanten, in Jip-en-Janneke-taal en met bondige en visuele adviesrapporten. Ook weet ik dat Findesk continu doorontwikkelt, dat vind ik erg prettig, en ik waardeer het fijne persoonlijke contact met de mensen bij Findesk. Als we bellen is er altijd iemand die even mee wil denken. We kunnen goed met ze sparren en ze geven desgewenst trainingen. Dat vinden wij erg belangrijk.”

 

Unaniem enthousiast

 

De wens is dat uiteindelijk alle GeldXpert-kantoren met Findesk gaan werken, maar het wordt niet verplicht gesteld. De keuze ligt bij de zelfstandig ondernemers die de kantoren runnen. Inmiddels zijn al wel dertien van de vijftien zelfstandige GeldXpert-kantoren overgestapt. En kantoren die zich nieuw bij het samenwerkingsverband aansluiten, gaan standaard met Findesk werken. “Alle vestigingen die nu met Findesk werken hebben een training gevolgd om de software goed te leren kennen. Maar die training is niet eens per se nodig, ontdekte ik laatst. We hebben onlangs een nieuwe collega verwelkomt die Findesk nog helemaal niet kende. Op de vraag of zij behoefte aan een training had vanuit Findesk kreeg ik van haar te horen dat dit niet nodig was. Ze had al nagenoeg het gehele adviespakket onder de knie en gaf zelfs anderen er al uitleg over. Dat zegt genoeg.”

 

De vele voordelen

 

Om te beginnen werkt de software samen met andere systemen. In het geval van GeldXpert Nieuwegein: Dossierdata als CRM-pakket en Accelerate voor het bemiddelingsproces. Van Remmerden: “Findesk werkt verder heel intuïtief, is logisch opgebouwd en produceert mooie adviesrapporten. En natuurlijk is het een groot voordeel dat Findesk in de cloud draait. Laatst sprak ik iemand van één van onze kantoren die voor hun huidige adviessoftwarepakket een nieuwe server wilde aanschaffen. Ik heb aangegeven dat ze beter konden overstappen naar Findesk, omdat een server daarmee overbodig is. Nu werken zij ook naar volle tevredenheid met de software.”

 

Tevreden over samenwerkende partners

 

“Bovendien maakt Findesk bewuste keuzes als het gaat om samenwerkende partners”, gaat Van Remmerden verder. “Het moet echt een gedegen partij zijn en van toegevoegde waarde zijn voor de hypotheekadviseurs. De koppeling met Ockto vinden wij bijvoorbeeld heel fijn. Nu is de inventarisatie heel gemakkelijk. We doen dit bij wijze van spreken terwijl we naast een klant aan tafel zitten. Binnenkort willen we het kantoorabonnement introduceren. Dat zorgt voor meer uniformiteit in onze manier van werken. De uitstraling van de adviesrapporten is professioneel en in een herkenbare lijn.”

 

“Iedereen aanraden”

 

Al met al is Van Remmerden razend enthousiast over Findesk. “Er is zoveel mogelijk, en al die mogelijkheden zorgen voor een professionaliseringslag. Onze informatie naar de klant is veel duidelijker geworden. Dankzij de opbouw van de adviesrapporten hebben klanten meer inzicht in (de gevolgen van) ons advies. Onze adviseurs werken bovendien veel efficiënter. De aanvraag van een hypotheek gaat gemakkelijker en sneller. En omdat er veel minder handwerk is, besparen we ook nog eens in de kosten. Ja, ik kan iedere hypotheekadviseur Findesk aanraden.”

 

Meer informatie?

Wil je meer weten? Neem contact op met Christian.

Contact
Christian Krijgsman
Accountmanager
+31 638010066