Account aanmaken
Nadat je jouw 30 dagen gratis proefaccount hebt aangemaakt kun je direct met Findesk aan de slag.
Inloggen
Log in via mijn Findesk met je e-mail en wachtwoord. Wanneer je voor het eerst inlogt kom je in een lege omgeving. Let op: in het dashboard staan nog geen klantdossiers.
Tools
Je vindt op het dashboard een zestal tools, dit zijn:
Postvak HDN
Het postvak HDN vind je direct onder de tools. Vanuit dit postvak kan een aanvraag rechtstreeks worden verstuurd aan de vooraf geselecteerde geldvertrekker of serviceprovider. In dit postvak ontvang je de berichten van je lopende aanvragen en kan je ten alle tijden bijhouden wat de status van de aanvraag is.
Activiteiten
Helemaal onderaan het dashboard vind je het blok 'Activiteiten' en toont eerdere gecommuniceerde nieuwsbrieven en social media uitingen.
Aanmaken van een nieuwe klant
Bovenin het dashboard vind je de knop ‘Nieuw dossier’. Klik hierop om een nieuw klantdossier aan te maken. Vul de basisgegevens in en druk op 'Dossier aanmaken'.
De klantomgeving bestaat uit twee delen, inventariseren en adviseren. Via aanmaken ‘Nieuw dossier’ en het opvoeren van de basisgegevens kom je automatisch terecht in het inventarisatie deel.
Open je wederom een klantdossier vanuit het dashboard dan vind je bovenaan zes blokken die te maken hebben met de inventarisatie en huidige klantsituatie. Onder de zes blokken staan de volgende adviesthema’s:
Sommige blokken kunnen grijs zijn. Dit betekent dat er op dat moment op het thema geen advies mogelijk is, bijvoorbeeld inkomen of leeftijd in combinatie met AO of WW.
Klant uitnodigen voor klantportaal
Nodig je klant uit voor het klantportaal zodat de klant zijn gegevens alvast in invullen en documenten uploaden.
Linksboven in het klantdossier zie je de naam van de kant staan met links daarvan drie streepjes. Zodra je op de drie streepjes klikt verschijnt er informatie over het klantdossier.
Onderin dit menu zie je de knop ‘Klantportaal’ en de mogelijkheid je klant hiervoor uit te nodigen.
Documenten toevoegen aan klantdossier
In Findesk kan je documenten die bij een klantdossier horen opslaan en direct versturen aan de geldverstrekker of serviceprovider. Je doet dit onder het kopje ‘Documenten’.
Het versturen van de documenten gebeurt vanuit het Postvak HDN, vanuit de geselecteerde geldverstrekker of serviceprovider verschijnt er een ‘upload’ knop om de documenten mee te sturen met de aanvraag.
Overige menu items
Rechtsboven in Findesk vind je je gebruikersnaam. Als je hierop klikt verschijnt er een menu met verschillende items. We lichten deze verder toe.
Lichtblauwe balk
In de lichtblauwe balk zien we een drietal items. Vraag, FAQ en Teamviewer. Contact onze supportdesk direct via 'Vraag' om een vraag te stellen over een dossier. In de FAQ vind je de meest gestelde vragen en via Teamviewer kunnen we direct met je meekijken. Onder deze balk vind je twee knoppen met ‘Gebruiker’ en ‘Kantoor’.
Gebruiker
Onder deze knop vind je vier items, deze lichten we kort toe.
Kantoor
Onder deze knop vind je negen items, deze lichten we kort toe.