Handleiding

Findesk handleiding

Account aanmaken

Nadat je jouw 30 dagen gratis proefaccount hebt aangemaakt kun je direct met Findesk aan de slag.


Inloggen

Log in via mijn Findesk met je e-mail en wachtwoord. Wanneer je voor het eerst inlogt kom je in een lege omgeving. Let op: in het dashboard staan nog geen klantdossiers.


Tools

Je vindt op het dashboard een zestal tools, dit zijn:

  1. Hypotheek: met deze tool bereken je wat de klant kan lenen.
  2. Consumptief: hiermee breng je de mogelijkheden voor een consumptieve lening in kaart.
  3. Rekentools: bereken hier wat er ingelegd moet worden om een bepaald doelbedrag te behalen en/ of hoeveel er onttrokken kan worden uit een depot.
  4. Rentelijst: geeft je inzicht in de actuele rentestanden.
  5. Oversluiten: hiermee bereken je de terugverdientijd voor jouw klant.
  6. Rentemiddeling: bekijk of het interessant is voor jouw klant om rente te middelen.

 

Postvak HDN

Het postvak HDN vind je direct onder de tools. Vanuit dit postvak kan een aanvraag rechtstreeks worden verstuurd aan de vooraf geselecteerde geldvertrekker of serviceprovider. In dit postvak ontvang je de berichten van je lopende aanvragen en kan je ten alle tijden bijhouden wat de status van de aanvraag is.


Activiteiten

Helemaal onderaan het dashboard vind je het blok 'Activiteiten' en toont eerdere gecommuniceerde nieuwsbrieven en social media uitingen.


Aanmaken van een nieuwe klant

Bovenin het dashboard vind je de knop ‘Nieuw dossier’. Klik hierop om een nieuw klantdossier aan te maken. Vul de basisgegevens in en druk op 'Dossier aanmaken'.


De klantomgeving bestaat uit twee delen, inventariseren en adviseren. Via aanmaken ‘Nieuw dossier’ en het opvoeren van de basisgegevens kom je automatisch terecht in het inventarisatie deel.


Open je wederom een klantdossier vanuit het dashboard dan vind je bovenaan zes blokken die te maken hebben met de inventarisatie en huidige klantsituatie. Onder de zes blokken staan de volgende adviesthema’s:

  1. Hypotheek
  2. Pensioen
  3. Overlijden
  4. Arbeidsongeschikt
  5. Werkloos
  6. Consumptief krediet

Sommige blokken kunnen grijs zijn. Dit betekent dat er op dat moment op het thema geen advies mogelijk is, bijvoorbeeld inkomen of leeftijd in combinatie met AO of WW.


Klant uitnodigen voor klantportaal

Nodig je klant uit voor het klantportaal zodat de klant zijn gegevens alvast in invullen en documenten uploaden.


Linksboven in het klantdossier zie je de naam van de kant staan met links daarvan drie streepjes. Zodra je op de drie streepjes klikt verschijnt er informatie over het klantdossier.


Onderin dit menu zie je de knop ‘Klantportaal’ en de mogelijkheid je klant hiervoor uit te nodigen.


Documenten toevoegen aan klantdossier

In Findesk kan je documenten die bij een klantdossier horen opslaan en direct versturen aan de geldverstrekker of serviceprovider. Je doet dit onder het kopje ‘Documenten’.


Het versturen van de documenten gebeurt vanuit het Postvak HDN, vanuit de geselecteerde geldverstrekker of serviceprovider verschijnt er een ‘upload’ knop om de documenten mee te sturen met de aanvraag.


Overige menu items

Rechtsboven in Findesk vind je je gebruikersnaam. Als je hierop klikt verschijnt er een menu met verschillende items. We lichten deze verder toe.


Lichtblauwe balk

In de lichtblauwe balk zien we een drietal items. Vraag, FAQ en Teamviewer. Contact onze supportdesk direct via 'Vraag' om een vraag te stellen over een dossier. In de FAQ vind je de meest gestelde vragen en via Teamviewer kunnen we direct met je meekijken. Onder deze balk vind je twee knoppen met ‘Gebruiker’ en ‘Kantoor’.


Gebruiker

Onder deze knop vind je vier items, deze lichten we kort toe.

  1. Account: hier vind je je persoonlijke gegevens. Links in de verticale menubalk vind je de knop ‘Wachtwoord’. Via deze knop kan je je huidige wachtwoord wijzigen. Onder het wachtwoord wijzigen vind je de mogelijkheid om 2-factor-authenticatie in te stellen voor je Findesk account.
  2. Koppelingen: zijn er geen koppelingen aanwezig dan kan je van hieruit doorklikken naar de ‘koppelingenpagina’ om ze alsnog toe te voegen.
  3. Kantoren: betreft de basisgegevens van je kantoor.
  4. Updates: lees hier alle updates die in Findesk zijn verwerkt.


Kantoor

Onder deze knop vind je negen items, deze lichten we kort toe.

  1. Profiel: onder dit item vind je de basisgegevens van het kantoor. Op deze plek kunnen ze ook gewijzigd worden. Verder wordt hier het AFM-nummer opgevoerd.
  2. HDN: hier koppel je je HDN-certificaat aan Findesk.
  3. Producten: via productinstellingen koppel je alle producten waarin je bemiddelt aan je account.
  4. Standaardkosten: zijn er standaardkosten die voor elk dossier hetzelfde zijn? Stel deze hierin en ze worden in elk dossier automatisch meegenomen.
  5. Klantportaal: pas hier de instellingen voor je klantportaal aan: Huisstijl, Social Media en voeg je eigen logo toe.
  6. BKR: hier kan je een koppeling leggen met BKR voor een toetsing.
  7. Delen: je dossiers delen met een collega? Via deze knop kan je inregelen dat je je dossiers deelt.
  8. Koppelingen: hier kan je toestemming geven om te koppelen met een extern pakket.
  9. Abonnementen: je ziet de looptijd en kosten van je abonnement. Ook kan je hier direct een (extra) abonnement afsluiten.

 

Ontdek Findesk

Probeer Findesk 30 dagen gratis en vrijblijvend uit.

Probeer een maand gratis
Christian Krijgsman
Accountmanager
+31 638010066